Maandjee - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu Maandjee - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu

Maandjee

Door: Joerik

Blijf op de hoogte en volg Joerik

20 Augustus 2007 | Brazilië, Fortaleza

Heey vrienden en vriendinnen!

Ik zit hier nu alweer bijna een maand! echt ongelooflijk hoe snel dat gaat. ik geniet hier van elk moment en ben dan ook blij dat ik nog 5 maanden te gaan heb.

Vorige week vrijdag heb ik mijn eerste engelse lessen gegeven aan jongeren van het surfproject! dit doe ik vanaf nu elke vrijdag. ik heb twee groepen. 1 groep met beginners en een groep gevorderden. de eerste les waren er nog niet veel kinderen maar dmv spelletjes was de les een en al lachen gieren brullen. En dan nagaan dat ze aan het eind van de les toch nog wat geleerd hebben. De tweede groep bestaat uit ca 6 jongens die surfles geven aan toeristen. ze kunnen al aardig engels en de les bestaat uit ´conversations` we hebben het in het engels over sociale aspecten als: drugs, werk, toekomst, school, familie, seks etc.

Wat ik na een maand nu wel duidelijk door heb is het verschil hoe leerling-docent met elkaar omngaan. omdat ik blond en anders bent vinden ze me op de eerste plaats erg interressant. De sfeer in de lessen is erg gezellig, en soms moet ik me best doen om alle knuffels even uit te stellen om aan het sporten met de kinderen toe te komen.

echt lesgeven begint denk ik volgende week. ik heb nu alle projecten bekeken en maan week gaat er ongeveer als volgd uitzien:
- maandagochtend: groep 11-12
- dinsdagochtend: balsportgroep 13+
- woensdagochtend: surfgroep 13+
- donderdagochtend: balsportgroep 13+
- vrijdagochtend: engelse les
- vrijdagmiddag: spelletjes in de wijk

Zo als je ziet zo´n beetje elke middag vrij. diet tijd besteed ik lekker aan surfen, boekjes lezen in me hangmaat of op stap met vrienden( die ik hier steed meer maak)

Ik vind lastig om te vertellen hoe goed ik het hier wel niet naar me zin heb. ik vergeet geloof ik 50% te vermelden van wat ik hier meemaak.

afgelopen zaterdag zijn we naar een groot project geweest. Ooit opgestart door voetvaller pelé. een sportdag met ruim 600 kinden! was erg gezellig.

Ik heb hier btw een braziliaans mobiel nummer: +558588991169.

iedereen weer een goeie start met school daar in Nederland. hou me ook op de hoogte van jullie ervaringen! het spijt me om te zeggen dat ik jullie niet mis hier:P maar hou van jullie!!

groetjes Joerik

  • 20 Augustus 2007 - 15:27

    Albert:

    Een woord is er voor jou van toepassing: HELD!

    Ap,

  • 20 Augustus 2007 - 17:38

    Marrit:

    Hoi Joerik,

    Leuk om te zien dat je daar veel plezier hebt. Je hebt mooie foto's op je site staan! Ik wens je nog heel veel plezier daarzo aan de andere kant van de wereld!

    groetjes Marrit

  • 20 Augustus 2007 - 18:18

    Jacqueline:

    Zo dat klinkt goed! En superschattig die kindjes op de foto's!

    Enjoy!
    Groetjes uit de States

  • 20 Augustus 2007 - 18:39

    Amanda:

    Heeey scheet! Dat klinkt echt goed allemaal! Haha zo gek is dat toch niet, dat je niemand mist! Dat is juist goed!! Geniet van deze tijd en ervaring!! Heel veel plezier!!

    (K)Amanda

  • 21 Augustus 2007 - 10:54

    Niekol:

    Heeeej Joerik!

    Tudo bem!? Goed om die verhalen te lezen en geweldige foto's! Mag alleen wel wat meer ;) haha.. Geniet lekker van de komende vijf maanden tussen de leuke mensen!! Ga je na je stage nog reizen?

    Come vai com seu português!?
    Embraces para todos os alunos!

    Kus Niekol!

  • 21 Augustus 2007 - 12:32

    Anne:

    Hey Joerik, mis je ons echt niet. Nouja je houd nog wel van ons;).
    Aankomende week weer de eerste schooldag en daarna weer blokken. Soort school dingen die jij nu doet zijn toch interssanter:D.

    Succes met alles.
    Dikke kus anne

  • 23 Augustus 2007 - 20:50

    Evelien:

    Leuk weer je verhalen te horen, zo te lezen blijf je daar het liefst!! ;) gelukkig mag je nog ff!
    Net Ktijd achter de rug, weer zoals altijd heel gezellig!! Nu ff uitrusten! Klinkt zo'n middagpauze met surfen en boekje best goed!!!
    Superveel plezier man!
    X Evelien

  • 24 Augustus 2007 - 09:47

    Daan:

    Heej Joek!
    Echt super toevoeging aan je verhalen die foto's!
    En tja de maanden vliegen om... nog 1 weekje vakantie en dan moeten wij ook weer volle bak.. K-tijd zit er net op en was weer als van ouds! Geniaal maar ben ook wel helemaal opgebrand.
    Doe lekker rustig aan! Geniet er met volle teugen van en ik lees weer snel van je!

    Groetuh!
    Daan,

  • 27 Augustus 2007 - 12:16

    Tessa:

    Ey joekie,

    Echt super om alle verhalen te lezen. en wat gaaf dat je zoveel verschillende dingen doet! De k-tijd is alweer voorbij en samen met feniks hebben we aan je gedacht!! Hopelijk ben je er volgend jaar weer bij!

    Geniet zo veel je kan!

    liefs Tessa

  • 28 Augustus 2007 - 16:38

    Mariet:

    Voortaan sta je met de enthousiaste groep kinderen op ons bureaublad. Dus dagelijks bij ons aan tafel, gezellig he? Ver weg en toch dicht bij! liefs papa en mama

  • 29 Augustus 2007 - 11:46

    Fredje:

    heyyy wat super gaaffff
    heb er zoveel zin in nu geniet er nog volle bak van en dikke knuffel voor jullie beide groetjes fred

  • 02 September 2007 - 17:31

    Casper:

    Hee Joerik,

    Oude mazzelpik!

    Niks dan lof voor jou, je doet het supergoed! Ben trots op je

    Hier in Zwolle alles oké.

    Groet,
    Casper

  • 08 September 2007 - 08:28

    Hanna:

    Oi Gringo! Joekinho!!
    Esta maneira tem que vê-lo muito a seu sentido lá!
    Como é com orelha do violao? haha!

    Un abraso apertado e um beijo no seu coracao!!! Hanninha *-*

  • 11 September 2007 - 16:20

    Marije:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeyyy!
    Como voce esta? Eu vi voce vai dar aulas pra minha turma, clube da bola!!! Que bom! Da um grande abraco pra tudos deles!
    Como vai com seu portuges. Voce ja falou algumas coisas ne? E agora??
    Hoop dat je het begrijpt!!! Geniet er heel erg van want terug in nederland is het gewoon weer saai hoor. Gelukkig nog heel veel contact met daar...
    Heeeeel veel plezier, en succes!!! Een dikke knuffel voor iedereen daar!!

    Lieve groetjes Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

Mijn eerste reis

Stage Fortaleza

Recente Reisverslagen:

27 November 2007

update 2

28 Oktober 2007

update

09 Oktober 2007

Update

10 September 2007

Paradijs

20 Augustus 2007

Maandjee
Joerik

Stage Fortaleza

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 35671

Voorgaande reizen:

17 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Back to Brazil

30 Juli 2009 - 30 Juli 2010

India

18 Juli 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: