update - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu

update

Door: Joerik

Blijf op de hoogte en volg Joerik

28 Oktober 2007 | Brazilië, Brasilia

Tijd voor een Update,

Heb inmiddels weer veel meegemaakt. Aangezien Brazilie 150 keer zo groot is dan Nederland is het onmogelijk om alle natuur en cultuur van dit land te ontdekken. afgelopen 10 dagen heb ik toch maar een poging gewaagt om iig een klein deel af te werken.

Ik begon mijn 10 daagse reis met een vlucht vanaf fortaleza naar het hartje van de Amazone (Santarém). De bedoelling was om daar lekker de jungle in te trekken. Helaas was er maar 1 mogelijkheid en dat was onbetaalbaar aangezien ik alleen reisde. heb toen een 3 daagse boottocht geboekt naar Belém. de meest historische stad uit de amazone.

zo´n boottocht is een ervaring apart. iedereen slaapt in z´n eigen meegenomen hangmat. ik kon nog net een plekje vinden ergens tussen 300 braziliaanse nomaden in. op zo´n boottocht heb je twee keuzes of je gaat lekker in je hangmat liggen, boekje lezen, genieten van het uitzicht en filosoferen over het leven óf je gaat je bezatten samen met de rest.
na een dag had ik mijn boek uit en uit het filosoferen kwam voort dat ik me ook maar moest gaan bezatten!
Indrukwekkend wat voor mesen er allemaal op zo´n boot zich bevinden. het meerendeel is voor 1,2 jaar of zelf langer weg van huis geweest om te werken en nu weer op weg naar huis. een meisje van 15 wat ik gesproken moest haar ouders verlaten om bij dr opa en en oma te gaan wonen om daar naar school te gaan. iedereen op zoek naar een beter toekomst zonder enig idee wat ze te wachten staat of waar ze eigenlijk heen gaan.

na 3 dagen kwam ik aan in belem! echt een supermooie stad. de eerste avond biertje gedronken met 3 chilenen, eindelijk blij dat ik portugees kon moest ik opeens spaans gaan praten, had ik geen zin in. de tweede dag had ik die 3 dus maar ingeruild voor een duitser uit het hostel. samen met hem bij een rijsbureau een tocht geboekt de jungle in! vett cool:P de gids was superrelaxt dus daar zijn we smiddads nog de stad mee rondgeweest en savonds mee uitgeweest. de laatste dag ben naar een eilandje geweest en heb daar lekker aan het strand gechilld.

na belém nam ik de bus naar sáo luis. ook wel jamaica van brazilie genoemd. overdag beetje rondgewandeld. en savonds inderdaad genoten van de reage sfeer.

al met al beleef je een hoop als je in je eentje een beetje rondreist. bekijk de foto´s voor een completere indruk!

Morgen gewoon weer verder met stage. dat loopt allemaal lekker. Maartje en Robert van Todos zijn nog op werkbezoek geweest was erg gezellig om weer even wat nederlands gezelschap te hebben.

met vlagen begin ik jullie al te missen! ga me nog 2 en een hlave maand goed vermaken! jullie horen van me!

groetjes Joekie

  • 28 Oktober 2007 - 16:04

    Jorgos:

    Leuk om te lezen kerel! Doe je rustig aan;)

    Ga je Rio de Janeiro nog bezoeken of is dat echt te ver weg?!

    Groetjes! en tot over 2,5 maand:)

  • 28 Oktober 2007 - 16:07

    Jelle:

    Joekie!

    Mis maar niet teveel, want als je eenmal hier bent, mis je het daar weer. Al heb ik natuurlijk wel weer zin om eens te gaan stappen en ouwehoeren met je. Geniet ervan, ik ga even de foto's checken. Take care!

    Jelle

  • 28 Oktober 2007 - 16:07

    Rico:

    doet me goed om te horen dat je 't zo goed heb gozer :) ik zie uit naar je volgende update maar voor zover veel plezier en drink er 1 voor mij...

    laterz vriend

  • 28 Oktober 2007 - 16:39

    Alexandra:

    muito lindas suas fotos.
    Amei muito.
    Voce também esta muito lindo,see you.bjos grandes
    Saudades.

  • 28 Oktober 2007 - 17:25

    Baukje:

    hee topper!

    Kan die foto's wel tig keer blijven bekijken, wat een plaatjes!!!
    Ben echt blij dat je zo van alles geniet!

    X bauk

  • 28 Oktober 2007 - 17:46

    Evelien:

    Wat geweldig jongen! Krijg zelf echt superveel zin om weg te gaan als ik jou zo hoor! Ben je nog van plan om meer van deze uitstapjes te maken??
    En leuk trouwens dat je ook nog aan Feniks denkt, om ff een vogelspin te fotograferen! Jaik! Geweldige foto's en leuke verhalen: super!
    Kus, Eef

  • 29 Oktober 2007 - 11:49

    Noortje:

    Hey joerik,

    Waarschijnlijk ken je mij niet, maar ik was samen met koen en marije in Fortaleza. Helaas moest ik al eerder naar huis en heb ik jullie jammer genoeg niet kunnen rondleiden in Fortaleza :)! Maar ik zie dat je je het goed naar je zin hebt! Echt super gaaf dat je zoveel reist joh!! Hebben jullie nu veel vrij ofzo, dat je daar tijd voor hebt?! Kei leuk en gaaf iig!Wil je de groeten aan thiago van me doen en aan de schoonmaakster! Geef haar maar een dikke kus van me en zeg maar dat ik mn moeder onwijs mis!!! Ej joeriek, nog veel plezier en geniet van de laatste maandjes, want voor je het weet ben je alweer thijs!!!!

    Groetjes Noor

  • 29 Oktober 2007 - 13:30

    Marissa:

    Hey Joekie,

    Zo te zien vermaak je je echt.. De Foto's zijn echt top erg gaaf dat je deze kans hebt gekregen!! Ik vind t erg leuk om om de zoveel tijd een emailtje te krijgen met updates!
    Nog 2,5 maand.. Dan moeten we snel weer een keertje wat gezelligs doen!

    Hoe zit het met de dames daar?
    hehehe.. Vast wel goed..

    Nou joekie, ik wens je echt nog heel veel plezier en tot snel!

    xxx, Marissa

  • 29 Oktober 2007 - 16:05

    Marco :

    jo vriend!
    gruwelijk man, ook mooie foto's!
    dat meisje in het groen (je lievelingskleur) mag er inderdaad best wezen. Loopt er daar veel leuks rond? ;)
    Geniet ervan,
    Marco

  • 31 Oktober 2007 - 12:23

    Suus:

    Hee kerel :)..

    Vettt cool die foto's! Vooral dat verlaten strand..pff daar zou ik wel willen liggen (samen met jou? :P geinnnn)..lekker zeg! Succes met je stage weer en op naar het volgende uitstapje ofnie!? ;)

    Hier gaat alles zn gangetje! Deze week Lustrumfeest op de Calo, erg gezellig uiteraard! Stage enzo gaat goed..maar tijd vliegt voorbij! Over tijdje gaat onze Fred weg, en kom jij terug! Erg gek! Maar je bent welkom in onze gezellige klas ;)..

    Ik blijf je volgen!

    xx Suus

  • 07 November 2007 - 16:12

    Joost:

    Ha Iurique!

    Zo te zien gaat het nog steeds lekker daar! Geniet ervan zo lang het duurt man! Morgen Inauguratie van Lex en Merel dus dat wordt lachen! pats boem!

    Groetjes!

  • 26 November 2007 - 16:06

    Hanninha:

    Joekie!!
    OOooooh ik ben nog steeds muito muito muito jaloers op jou!
    Ik mis mijn geboorteland en cultuur :(
    Quirido, ik kijk uit naar je verhalen! Naar onze gesprekken in het portuguees ;p en weetje als ik komend jaar niet naar Brazilie kan voor mijn stage, dan over 3 jaartjes trekken door Brazilie, kheb over heel Brazilie familie, vrienden en kennissen wonen dus dat is chill! Ik kijk dr nu al naar uit!! Nederland is echt bagger, als je eenmaal weet hoe het aan de andere kant van die plas is, is deze maatschappij en cultuur een kwelling, niet alles natuurlijk, maar veel wel!!!
    En anders gaan we gewoon samen naar Brazilie haha! ;)
    Geniet dr nog even van... en tot volgend jaar!!!

    Beijo! e um abraso grande!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Stage Fortaleza

Recente Reisverslagen:

27 November 2007

update 2

28 Oktober 2007

update

09 Oktober 2007

Update

10 September 2007

Paradijs

20 Augustus 2007

Maandjee
Joerik

Stage Fortaleza

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 35671

Voorgaande reizen:

17 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Back to Brazil

30 Juli 2009 - 30 Juli 2010

India

18 Juli 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: