Update - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu

Update

Door: Joerik

Blijf op de hoogte en volg Joerik

09 Oktober 2007 | Brazilië, Fortaleza

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey vrienden!!

hier maar weer even een update van mijn avonturen!

zit hier nu ongeveer 3 maanden. En zelfs hier heb ik het af en toe druk. gelukkig lijdt dat niet tot stress want ik heb het alleeen maar druk met leuke dingen!

bij de surfschool waar ik werk is het altijd extra gezellig. barbara en ik leren de kinderen goed kennen. een tijd terug zijn we naar een verjaardag geweest van een van de kinderen. groot feest met muziek, krioelende kinderen en volop eten!
tis prachig om de kinderen uit de wijken zo goed te leren kennen. op deze manier krijg je een goed beeld van de leefomstandigheden. erg raar vind ik om te bemerken dat ik erg gewend ben aan de leefwereld in de sloppenwijken. de eerste weken kijk je van alles op. en dit wordt snel minder. af en toe vergelijk ik het dan toch weer met nederland en mijn thuis en zie ik het grote verschil.

verder zijn Barbara en ik de afgelopen bezig geweest met het introduceren van softbal. dat kennen ze hier helemaal niet. toch leren de kinderen snel en over een tijdje organiseren we een toernooi! de stage kortom bevalt me nog prima. doordat ik nu aardig goed portugees spreek leer ik de kinderen ook beter kennen.

buiten de stage om geniet ik nog steeds van alle mogelijkheden. surfen met inmiddels me eigen surfplank, 3 keer per week capoeira, uitgaan en natuurlijk reizen.

afgelopen weekend ben ik 6 uur hiervandaan naar een nationaal park geweest. samen met Marcos met huisgenoot hebben we daar 6 uur door de jungle gelopen, aapjes gespot, tocht gemaakt door een grot waar je als je zonder gids ingaat waarschijnlijk niet meer de weg terug vind, en lekker gechilld bij een stuwmeertje.

ik heb erg de drang om de rest van dit grote land te ontdekken. ik volg me drang en doe dit dan ok. over 2 weken vlieg ik naar het hart van de amazone. ga totaal 10 dagen in me eentje op reis. daar neem ik de boot halverwege terug en reis dan via de kust met de bus weer naar fortaleza.

Verder baalde ik er een tijd terug van dat ik niet bij lowlands kon zijn. dit probeer ik enigzins goed te maken door volgend weekend hier naar een groot 3daags muziekfestival te gaan.

Ik zorg er zelf dus wel voor dat ik genoeg beleef hier. dat moet ook wel want de tijd gaat snel. zit hier nu bijna op de helft.

ik wil iedereen bedanken voor de mailtjes, smsjes en berichtjes.

lieve zus succes met de bavalling over een tijdje, ben erg excited hier. dikke kus voor amayah!

vrienden life is perfect. tot snel!

groetjes Joerik

  • 09 Oktober 2007 - 14:46

    Martijn:

    Echt leuk dat je het daar naar je zin hebt man.. Ik heb vandaag al je verhalen gelijk gelezen. Dus je bent je surfskills behoorlijk aan het upgraden daar... Nou veel plezier nog en ik ben benieuwd naar nog meer avonturen.

    gr
    Martijn (bergsportkamp en surfen :D)

  • 09 Oktober 2007 - 15:17

    Yonina:

    Hey !
    Goed bezig daarzo !!
    Ik ben hier ook bezig om een project te doen op brazilie om daar ook workshops te geven van softbal en om ook een toernooitje te organiseren !!
    Super dat jullie zijn begonnen !!
    Geef maar door dat ik dat ook zeker ga doen ! Dan kan ik gewoon lekker verder gaan !! Super cool !!
    Ik zal ook proberen wat materiaal mee te nemen of om een module te maken met allerlei oefeningen voor softbal ! Met alle spelregels etc etc !!

    Nou nog veel plezier !!
    Tot horens !!

    xx
    yo

  • 09 Oktober 2007 - 15:58

    Peter:

    Hey vent!!

    Gaaf man..klinkt egt super!! en ook handig en makkelijk dat je nu redelijk goed portugees kan!! ik ben togh wel jaloers op je;)!! en die plank ziet er ook lekker uit hoor!! is weer eens wat anders dan die van Breakloose:P!! egt super man! hey gast...heel veel plezier nog, de andere helft, en geniet van alles om je heen;)!!

    Groetenn Peter

  • 09 Oktober 2007 - 16:53

    Evelien:

    Jeezzz dit ziet er goed uit man! life klinkt echt zwaar relaxed ja! nog heel veel plezier! x eef

  • 09 Oktober 2007 - 16:58

    Kat:

    Eeey Joekie

    Het zal je een geweldig gevoel geven om alleen een deel van Brazilie te gaan ontdekken. Groot gelijk, maar zoals je moeder wel zal zeggen: PAS OP JEZELF!!

    Ik ben blij dat ik een superstage heb, anders was ik dik jaloers geweest!

    Toppie waar je mee bezig bent, jongen!!

    Liefs kat

  • 09 Oktober 2007 - 17:32

    Suus:

    En ook Suus zegt dan: Doe voorzichtig lieve Joerik!

    Maar idd..supergaaf dat je het land gaat ontdekken in je eentje! Wordt vast helemaal super :), dat is het natuurlijk ook al allemaal! Tijd vliegt idd voorbij, dus geniet!

    Ben samen met Kat jaloers ;)

    spreek jou snel!

    xxx Suus

  • 09 Oktober 2007 - 19:14

    Floor:

    jonge wat vet dat je zo gaat reizen!!
    en maak je maar niet druk over lowlands joh, in maart gaan we naar london calling en daarna kan je altijd weer naar lowlands!
    smak!

  • 09 Oktober 2007 - 19:18

    Niekol:

    Heeej!!

    Leuk je net ff gesproken te hebben!! Is dat Ubajara waar je heen bent geweest? Gaaf plekkie he! Helemaal gelijk dat je lekker de amazone in gaat! Ook die foto's weer showen he!?

    Dikke kus aan iedereen daar!! En nog heeeeel erg veel plezier!

    Niekol

  • 10 Oktober 2007 - 09:46

    Hanna:

    Oii Querido!!
    Estou com inveja de voce! Fico com muito saudade do meu pais! :( Que otimo que voce vai para o Amazona! =D Ok... no futuro vamos morar no Brasil, hehe! :P Vamos pegar ondas!!!!! JEAH!!!

    Um abrasso e um beijo no seu coracao!!!

  • 10 Oktober 2007 - 10:01

    Matthijn:

    Hey, Bro

    Ziet er goed uit op de foto`s
    maar vind wel dat je surfplank ff anders moet gaan stylen!!
    Als je terug bent maar samen een keer gaan surfen dan!!

    Veel plezier met reizen, vind het leuk dat je die trip gaat doen!!
    Ga komende week ff kijken in Frankrijk wat je daar met Pa gebouwd hebt en natuurlijk even mijn plankie uit testen op de golven

    Genietse
    Groet,
    je broer

  • 10 Oktober 2007 - 10:09

    Zus:

    Joekies vaste nr: 0055.85.32142538
    Via Bel Gigant eerst 0900-1555 (0,02 p.m.)
    rond 11.30 uur of 21.30 uur onze tijd is de kans het groots dat je hem treft (zegt ie)

  • 14 Oktober 2007 - 19:22

    Jelle:

    Hey makker,

    weet genoten van je verhaal. Kippevel! Ga zo door en vertel me er alles over als je terugbent.

    Een groet!
    Jelle

  • 15 Oktober 2007 - 09:44

    Niekol:

    Heeej Joerik!

    Maartje zit nu dicht bij jullie in de buurt of niet?! Doe je haar ff de groetjes!! Alles nog steeds goed met jou?

    xx Niekol

  • 17 Oktober 2007 - 15:36

    Floyd:

    How is your english coming along? en de damers?

  • 22 Oktober 2007 - 16:16

    Ryan:

    hey joerik

    Ik heb al je mooie verhalen en mooie foto's met bewondering bekeken. Heel leuk om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt op je stage. veel plezier en doe voorzichtig in het hart van de amazone!

  • 23 Oktober 2007 - 15:50

    Sarah:

    ik ben zooooooooo jaloers :(:P
    echt heel blij voor je dat je het enorm naar je zin hebt..
    nou nog 3 maanden te gaan! (wat wel jammer is voor jou natuurlijk ;))
    kus!! xx Saar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

Mijn eerste reis

Stage Fortaleza

Recente Reisverslagen:

27 November 2007

update 2

28 Oktober 2007

update

09 Oktober 2007

Update

10 September 2007

Paradijs

20 Augustus 2007

Maandjee
Joerik

Stage Fortaleza

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 35671

Voorgaande reizen:

17 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Back to Brazil

30 Juli 2009 - 30 Juli 2010

India

18 Juli 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: