Paradijs - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: Joerik

Blijf op de hoogte en volg Joerik

10 September 2007 | Brazilië, Fortaleza

heey vrienden!!

tijdje geleden! hoe is het met jullie? iedereen weer netjes naar school? regent het alweer in Nederland?

Hier is het nog steeds elke dag 30 graden. vorige week vrijdag was het hier nationale feestdag dus ik besloot om maar even een lang weekendje weg te gaan. dit keer jericoacoara; een van de mooiste plekken op aarde.

Hier in Fortaleza heb ik een Noor en zijn vrouw uit USA leren kennen. zij gingen toevallig hetzelfde weekend weg. erg gezellig aangezien Pelle de Noor een echte Viking is en vol zit met verhalen over waar hij al en niet geweest is.

Jericoacoara is echt de meest relaxte en mooiste plek waar ik ooit geweest ben. een klein stadje met prachtige huisjes, speciale restaurantjes, savonds kampvuur met een van de 20 verkrijgbare cocktails. Snachts feesten op vrolijke muziek en zo rond zonsopgang en dutje doen in je hangmat. perfect!

De tweede dag zijn we met z,n drieen de omgeving gaan verkennen met een buggy. Ongelooflijk vooral de zandduinen van soms wel 100 meter hoog.(zie foto,s)perfect om vanaf te sandboarden, beetje jammer dat je eenmaal beneden geen sleepjeslift omhoog hebt.

De sfeer in het stadje is heerlijk, beetje hippieachtig. Doordat het met een gewone auto niet te bereiken is is het er erg rustig en een van de enige plek in Brazilie waar je in het donker gerust snachts over straat kunt.ej zou er maar wonen.

In Fortaleza waar ik woon is alles lekker rustig. De stage gaat door en geef nu steeds meer lessen. Vorige week ben ik begonnen met Capoeira, nog een hele uitdaging. Die ik natuurlijk wel vol aanpak.

verder werd ik gek van me haar dus het is weer superkort. kost hier btw slechts 3 euro.

Iedereen bedankt altidj voor de attentheid. ik denk aan jullie!

nog maar 4 maanden! tot dan!

Joeriki

  • 10 September 2007 - 14:43

    Sander:

    yooo joekie, relaxt berichtje, ben echt benieuwd naar je fotos en verhalen straks in januari. blij om te horen dat je het zo naar je zin hebt. succes daar, spreek je snel weer.

    ik mis je

    xxxx Sander

  • 10 September 2007 - 15:24

    Evelien:

    Die titel is zo te zien aan de foto's totaal terecht! Wat prachtig om te zien!! Vogeltje, superveel plezier nog in de NOG maar 4 maanden! ;) xx

  • 10 September 2007 - 15:52

    Sarah:

    joerikk:D:D
    zo te lezen gaat t goed met je! mooie foto's ook!!
    en inderdaad, wij zijn alweer naar school :( noujah, de school in Den Haag waar ik nu zit is much better dan Arcus moet ik zeggen :P ik heb alleen nog een kamer :S helaas...
    je haar is trouwens echt super mooi blond geworden! nice! je boft maar met dat warme weer, dat kunnen we van Nederland niet zeggen.. Het begint al weer wat vaker te regenen, maar goed dat hoort erbij he!
    nou joerik, ik wacht weer op je volgende berichtje :D
    kusss xxxxx Saar

  • 10 September 2007 - 16:03

    Mara:

    Wauw!!!het klinkt allemaal veeeels te goed daar!!Dat ik niet kan wachten om te komen hoef ik natuurlijk niet te zeggen! T komt redelijk snel dichtbij gelukkig!! Je hebt nog 4 heeerlijke maanden tegaan! ik wacht op nog meer foto s en berichtjes die ons lekker maken voor t avontuur!!!
    -xxx-

  • 10 September 2007 - 17:50

    Karin:

    Hey Joerik!
    Echt super tof om te lezen en te zien dat je het daar zo naar je zin hebt.. Het lijkt haast meer op een vakantie dan op een stage!! En wij hier maar ploeteren.... hahaha En je verwachting klopt.. het regent hier alweer! De herfst is helaas weer begonnen!
    Heel veel plezier nog daar!
    Groetjes karin

  • 10 September 2007 - 19:04

    Floor:

    haha gast dat is echt lang geleden dat ik je met kort haar zag! een jaar geleden om precies te zijn, op london calling ;)
    he ik spreek je snel weer!
    kus!

  • 10 September 2007 - 19:46

    Martine:

    Hee Joerik :D

    Ziet er echt allemaal super uit man!
    Ook voor mij is school weer begonnen, Ben nu alweer toe aan vakantie. Moet dit jaar examen doen maarja komt allemaal wel goed denk ik.
    Heel veel plezier nog daar!

    Kus.

  • 11 September 2007 - 13:17

    Marella:

    Heej joerik.!

    Wauw.!De foto's laten echt goed zien hoe mooi het daar wel niet is.!Ben blij dat je het daar zo naar je zin hebt. Volgens mij heb je ondanks je stage best veel vrije tijd om van het land te genieten.!
    Nog heel veel plezier in die (korte) 4 maanden.! En tot snel;)

    kusje

  • 12 September 2007 - 17:26

    Feiko:

    wat een paradijs kerel. je hebt het goed voor elkaar daar:) heel veel plezier nog daar en succes met je stage verder.
    ciao Feiko

  • 13 September 2007 - 08:33

    Gert-jan:

    hey vent!! vet verhaaltje en coole foto's gast!.. je hebt het dus goed naar je zin.. echt vet gast!! heb je laatst nog wat over de sms gestuurd.. maar weet eigenlijk niet of je dat nummer daar ook hebt.. in ieder geval succes verder.. later!! xx

    en we missen je:D

  • 13 September 2007 - 18:55

    Jelle:

    Hey Joekie,

    alles vergaat je goed merk ik daar. Die foto's zijn echt te ziek! Prachtig en goed om te lezen dat je terecht volop geniet. Hier is alles okay, de studie wijsbegeerte (omdat het beter klinkt dan filosofie) is begonnen en ik vermaak me opperbest in utrecht. Over mij dus ook geen zorgen, maar toch ben ik een beetje jalours op je leventje daar... OF WAT!? Anyway, ga zo door en ik houd je in de gaten, maat!

    Vrede!
    Jelle

  • 15 September 2007 - 12:31

    Japie:

    He joerk!!

    vet om je verhalen te lezen.. en relaxt dat je het zo naar je zin hebt daar!!

    (K)

  • 15 September 2007 - 18:24

    Sasja :

    Hey Joerik!
    Jemig wat n mooie foto's!Echt supergaaf..
    Wij checken onderhand ook regelmatig jouw site aangezien Barbara niet zo up-to-date is en qua foto's t een beetje laat afweten!Schande,haha!
    Heel veel plezier &Suc6 daar nog!& geef barbara een dikke kus,

    X Sasja

  • 16 September 2007 - 10:15

    Pim:

    Hey Joerik!!!

    Zo te lezen zit jij helemaal op je plekkie daar in Brasil! Heel cool! Nou geniet nog ff op en top van de mooie plekjes van onze aardbol!

    xxx Pim

  • 17 September 2007 - 20:15

    Danielle:

    he joerik!

    gaaf die foto's en leuk man dat je het zo naar je zin hebt
    nog veel plezier!!!!!!

    groetjes danielle

  • 28 September 2007 - 11:32

    Tamara:

    Hey Joerik,

    Vraag me al een tijdje af wie er op dit moment in Brazilië zitten en dacht: laat ik eens bij Waarbenjij.nu gaan kijken. Kom ik gewoon jouw website tegen! Wist niet dat jij daar naar toe ging! De derde vogel die in dit fantastische project mee mag draaien! In 2004/2005 zijn Jacobien en ik er geweest. Ik ga je verhalen volgen en ben stikjaloers dat jij daar nu mag zijn! Wow! Ik krijg nog kippenvel als ik er aan denk. Wil je Euclides, Wilkison, Joel en Dodo de groeten van mij doen en ze een hele dikke kus geven??
    Geniet van alles wat je doet want het is meer dan geweldig, maar dat had je vast al door! ;-)

    Groetjes Feniks-vogel Tamara

    VTamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

Mijn eerste reis

Stage Fortaleza

Recente Reisverslagen:

27 November 2007

update 2

28 Oktober 2007

update

09 Oktober 2007

Update

10 September 2007

Paradijs

20 Augustus 2007

Maandjee
Joerik

Stage Fortaleza

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 35672

Voorgaande reizen:

17 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Back to Brazil

30 Juli 2009 - 30 Juli 2010

India

18 Juli 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: