update 2 - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu update 2 - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu

update 2

Door: Joerik

Blijf op de hoogte en volg Joerik

27 November 2007 | Brazilië, Fortaleza

Hoi allemaal!

het is alweer een maand geleden dat ik een berichtje schreef. zit hier nog anderhalve maand kortom tijd voor een update!

zit hier nu eind november, jullie hebben natuurlijk nog gezellig sinterklaas voor de boeg. Hier daarentegen staan de kerstbomen, vol met lampjes en andere versieringen, al voor de deur. Lijkt me toch een raar idee om straks kerst en oud en nieuw te vieren; al bakkend op het strand.

in iedergeval ik vermaak me hier nog uitermate. de weekselijkse planning loopt hier over 2 weken al af. voor de kinderen is het hier zomer en ze hebben heel december en januari vakantie. het project loopt gewoon door met speciale vakantieactiviteiten. de afgelopen maand echt veel lesgegeven. ik ben tegenwordig geen hollander meer maar een hollanzil. althans volgens mij collega´s. dit omdat mijn portugees goed gaat (inclusief alle slang en scheldwoorden)en omdat ik me goed geintergreerd heb. of dat een positieve of negatieve ontwikkeling is weet ik niet.

verder erg leuk afgelopen week gewerkt op een internationaal zaalvoetbaltoernooi. barbara en ik plus twee jongens van het project mochten de buitenlandse teams begelijden en werken als tolk. beetje minder dat ik bij de turken zat aangezien ik geen turks spreek ( op síckterlan na)bovendien liever bij het zweedse vrouwenteam gezeten. maarja al met al een doldwaaze week achter de rug veel mensen leren kennen en veel gelachen.

14 december gaan we met alle kinderen op kamp. dat zijn er ongeveer 300. hoewel het kamp op 1 uur afstand is is het voor de kinderen een wereldervaring. normaal gesproken komen ze net verder dan hun eigen sloppenwijk. vanaf 22 december heb ik zelf ook vakantie. was echt van plan om naar rio te gaan. helaas zit dat er denk ik niet meer in. ben inmiddels door me spaargeld heen.

niet heel erg. heb 3 weken geleden nog 4 dagen gereist met de auto. samen met barbara en Bolivar echt donderdags 10 uur heen en zondags 10 uur terug. we zijn in recife, oilinda, natal geweest. 3 steden aan de kust. veel historie gezien, mooiste stranden, veel gelachen en in de auto vooral veelmuziek geluisterd. ken inmiddels de top-40 uit me hoofd.
vorige week samen met barbara, michelle(usa) en haar vriendin(canada)4 dagen naar jericoacoara geweest. paradijs op aarde het was de tweede keer voor mij, heb er inmiddels een adresje om te slapen. dat scheelde mij weer de kosten voor een hostel. beetje jammer dat me fototoestel stuk is. ik hoop dat ik um hier kan laten maken en van de laatste tijd hier toch nog wat foto´s kan maken.

Komend weekend ga ik naar optreden van Natiruts(goeie band) en een forró feest. dat is echt de muziek van hier, zit er helemaal in moet alleen het dansen toch maar is op gaan pikken. zondag krijgen barbara en ik een kitesurfles van jongens van het surfproject! ik ben benieuwd...

ik zal snel weer laten weten he het mij hier vergaat. tot nog toe lekker lekker lekker!

voor julie allemaal fijne sinterklaas, en alvast kerst!

tot snel!

groetjes Joerik

p.s.
heb wat foto´s van het project erbei gedaan die ik eerder gemaakt had!!

  • 27 November 2007 - 18:57

    Rico:

    Fantastisch weer van je te horen vent geniet van je tijd daar en see you before you know it :P

    Rico (Y)

  • 27 November 2007 - 18:58

    Karin:

    Goed dat je je nog zo vermaakt!!
    Hier in Nederland is het zoals altijd the same old..... Maar ja..dan ben je ook weer sneller gewend als je terug komt, je weet wat je kan verwachten!!!
    Jij ook heel veel plezier met kerst.. (neem aan dat ze dat daar wel vieren??!)
    en tot volgend jaar!! hihi
    Groetjes Karin

  • 27 November 2007 - 19:19

    Hanna:

    Forro!!
    Dat wilden ze me leren vorig jaar maar ik was toen dronken dus dat zat er niet in, leer jij et me maar volgend jaardan! is leuk :D
    Joao Bosco, ken je die muziekant!? is een populaire gast uit brazilie! :D

    xxxxxxxxxx

  • 27 November 2007 - 19:49

    Feiko:

    volgens mij heb jij je geld wel goed gebruikt als ik al je verhalen zo hoor:) veel plezier nog met kerst en oud en nieuw opt strand:p en succes met kiten
    ciao

  • 27 November 2007 - 20:57

    Tijmen:

    joekiee, mooi dat je het nog steeds naar je zin hebt!
    Ik had al zo'n vermoeden dat ons cadeau het niet ging redden de hele 6 maanden ;)hoop dat je hem ergens kan laten maken ofzo.

    groet Tijmen

  • 28 November 2007 - 08:37

    Daan:

    Heej man!
    Is de kerstboom net zo mooi versierd als die van ons vorigjaar?!? Of hebben jullie daar ook een EJ die de playboy foto's eruit haald! haha
    Oud en nieuw op t strand is idd iets anders.. Geniet er nog van en tot later!

    Groeten Daan,

  • 28 November 2007 - 10:19

    Sarah:

    Cool!! haha kerst vieren met warm weer... apart, maar ook leuk om eens mee te maken!! :D
    Leuk dat t nog steeds zo goed gaat, wanneer kom je nou precies terug? *-) Dan komen Hans en ik wel weer eens langs!
    Veel plezier nog de laatste weken!
    xx Saar

  • 28 November 2007 - 13:21

    Anne:

    He Joer,
    Gaaf dat je het nog steeds naar je zin heb! Je bent een held! Als je terug bent ooit nog een keer afspreken? Ben benieuwd naar de rest van al je verhalen! Geniet ervan!

  • 29 November 2007 - 15:44

    Jelle:

    Hey Joekie!

    Potverdorie zeg, wat een gekkenhuis daar in Brazil. Ik ga even de foto's erbij checken. Nog maar 1,5 maand... neem het ervan! Jammer van dat Zweedse vrouwenteam, maar je kan niet alles hebben.

    Vrede!
    Jelle "madness" Pieters

  • 22 Januari 2008 - 16:47

    Niekol:

    Heeej Joerik!

    Ik dacht, krabbel je even op hyves.. Maar die heb je niet! Toch? Dus dan maar even hier.. Was even benieuwd hoe het nu met je ging? Kun je een klein beetje wennen aan alles weer in Nederland? Ben je aankomende donderdag nog weer in Zwolle te vinden?

    Kus Niekol!

  • 26 Oktober 2008 - 16:47

    Marcos:

    amiiiiigo!!!
    Tudo bem??
    Estou com muita saudade de você.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

Mijn eerste reis

Stage Fortaleza

Recente Reisverslagen:

27 November 2007

update 2

28 Oktober 2007

update

09 Oktober 2007

Update

10 September 2007

Paradijs

20 Augustus 2007

Maandjee
Joerik

Stage Fortaleza

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 35671

Voorgaande reizen:

17 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Back to Brazil

30 Juli 2009 - 30 Juli 2010

India

18 Juli 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: