Eerste dagen.. - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu Eerste dagen.. - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu

Eerste dagen..

Door: Joerik

Blijf op de hoogte en volg Joerik

21 Juli 2007 | Brazilië, Fortaleza

Oi tudo!

Daar ben ik dan eindelijk in Brasil!!
Na een ietwat kleine vertraging kwam ik dan aan in Fortazleza! Ik kwam alleen maar gelukkig stonden er een hoop mensen me op te wachten. Thiago onze portugese docent, de oud stagiares Marije en Koen, twee vrienden van Koen en nog een medewerker van Arca! Door de vertraging dacht ik dat Barbara er ook al zou zijn maar toen bleek dat dat zij ook vertraging had. Een half uurtje later was ze er ook! leuk dat je elkaar dan weer zo aan de andere kant van de wereld tegen komt!

Na een lekkere pizza zijn we naar ons huis gegaan. Bar en ik hebben beidde een mooie kamer! Samen met ons wonen er nog 4 andere studenten. Een jongen uit Brazilie, een ander meisje ook uit brazilie; ze is bezig duits te leren. Af en toe als ze er niet uit komt help ik haar in ruil hiervoor leert ze mij woorden in het braziliaans. Ik kan al bijna alle voorwerpen uit het huishouden opnoemen!! Verder woont en nog een mooie colombiaanse en een nog mooiere Afrikaanse( de foto´s volgen snel).

Na af en toe wakker te zijn geworden van jeuk van de muggenbulten stond ik op en ging heerlijk staan onder de douche (die slechts 1 draaiknop heeft, en das dus niet de rode).

In de ochtens zijn we samen met Marije, Koen en zijn vrienden naar de surfschool van ARCA geweest. Officeel hebben de kinderen van het project nu vakantie maar vandaag waren er activiteiten georganiseerd op het strand. Het was echt ongelooflijk hoe het die ochtend er aan toe ging! De kinderen komen naar me toe met een brede lach, beginnen portugees te praten, ik stel me voor vraag hun naam en verder kom ik niet. voor vandaag maakte dit niks uit want al snel laten de kinderen zien hoe acrobatisch ze zijn. Kinderen van 7 die flikflaks, salto´s en weet ik het wat doen op het strand. Natuurlijk laat ik me verleiden om mee te doen. De eerste salto vlieg ik flink voorover, de kinderen lachen! De tweede gaat een stuk beter en ik krijg applaus! na een ochtend vol beachvollebal, zwemmen in de zee en trommelen komt het afscheid van de kinderen. Erg bijzonder hoe snel dat contact maken is gegaan. De een lacht en loopt naar huis en de ander komt snel langs om me een Brazilaanse boks te geven! Ik hoop dat ik deze kinderen snel weer zie!

In de middag lopen we mee naar het huis van Koen. vrij groot maar wel midden in een van de gevaarlijkste favela´s hier. Iedereen hier in de wijk kent Koen en hij zelf heeft er veel vrienden gemaakt. smiddags hebben we nog lekker gesurfd een eind verderop bij het toeristische strand.

Vandaag zijn we een beetje door de stad gelopen met Koen en Marije. Echt fijn dat zij er zijn, ze laten ons zien hoe de bus werkt, waar wat is, wat we wel kunnen doen en wat niet.

Morgen staat er een echte braziliaanse voetbalwedstrijd op het programma, savonds gaan we naar een Braziliaans reggea feest. zondag gaan we met zijn 5en de bergen in. We huren en een auto en komen maandag terug.

Afgelopen dagen en komende dagen dus veel aan het ervaren! Ik voel me hier goed! en heb ook zin om maandag echt te beginnen met de stage.

Jullie horen snel weer van me!

Groetjes Joerik

  • 20 Juli 2007 - 23:13

    Hicham Ismaili Alaou:

    Hey Joerik,

    Ik zal alvast de aftrap van de digitale cyber contact, fijn te horen dat je gezond en wel bent aangekomen. Maak er wat moois van en we spreken elkaar gauw... by the way wij Nederlanders hebben ook iets om mee te pronken: JUMP STYLE!!!!!

    Tot babbels,

    Hicham a.k.a. IRONM@N

  • 20 Juli 2007 - 23:19

    Anne:

    He oude calo-vriend,

    Wat gaaf om je eerste ervaringen allemaal te lezen! Je bent een held, je droom is gewoon uitgekomen! Topper! Ik wil je sterkte wensen met je stage! Je kunt het! Hoop je ooit weer es te zien, ennuw.. oefen ff op die arrabier salto ok? NLse box,

    Anniezz

  • 20 Juli 2007 - 23:35

    Dung:

    Gonna miss you! Pas goed op jezelf en heel veel succes en plezier. Dikke kus

  • 21 Juli 2007 - 01:40

    Albert:

    Joeekiee, ik had je gister al even snel gesproken op msn, maar wil toch nog ff zeggen dat ik t echt vet vind dat je je zo vermaakt!! Heel veel plezier de komende dagen, maandag met je stage en wat je allemaal nog meer gaat meemaken!Keep us updated! Always remember: Life is perfect!

    Ap

  • 21 Juli 2007 - 07:53

    Jolijn:

    heej Joerik....wat leuk om dit zo allemaal te horen!! Ik zal al die verhalen van je blijven volgen hoor, echt heel leuk! maar er een toptijdje van he!
    Kus Jolijn

  • 21 Juli 2007 - 08:00

    Valérie:

    Hey Joerik!
    Je klinkt errug enthousiast! Leuk zeg! Ik geloof dat je surpriseparty ook wel geslaagd was, of niet?
    Ik was zelfs uitgenodigd door Sander, hoe vind je die? :D Hij had denk ik je msn-lijst er even bijgepakt ofzo. :P
    Geniet nog even van een paar vakantiedaagjes en daarna... heel veel succes en plezier op je stage!
    xxxx

  • 21 Juli 2007 - 08:00

    Sarah:

    Heee :D wat super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! en das een hoop in die korte tijd als ik dat zo lees ;)
    ik wens je heel veel succes maandag met je eerste stagedag!

    xx Sarah

  • 21 Juli 2007 - 09:38

    Niekol:

    Heeej Joerik!

    Wat is dat snel gegaan zeg! Je zit gewoon al in Fortaleza! Een heel reis achter de rug en nu kan het beginnen!! Yeah! Vooral genieten van al het moois in Fortaleza (naast de vieze stad hahah).. Heerlijke kids he! Heeel veel plezier en k hoop gauw wat van je te horen! Succes met Portugees!!

    Kus Niekol!

  • 21 Juli 2007 - 10:15

    Hanna:

    Joekinho!!!!
    Met een big smile lees ik jouw verhaal, ik zie het namelijk al helemaal voor me!! Dit verhaal maakt mij nog sterker verlangen naar mijn bjoetiefoel landje brasil! Saudades!!! :(

    um abraso para voce!!!
    Hanninha

  • 21 Juli 2007 - 16:21

    Zus:

    Ik mag je wel...

  • 21 Juli 2007 - 18:06

    Anne En Tijmen:

    Joekie!!! Klinkt geweldig man!! Ben nu al jaloers, wel beter dat je het naar je zin hebt en je draai kan vinden.
    Helaas zijn we niet in de gelegenheid om langs te komen;).

    Tot horens,
    Kus
    Tijmen en Anne

  • 21 Juli 2007 - 18:11

    Amanda Bouma:

    Haaai scheet! Zo jij hebt het er echt naar je zin, zo te horen! Echt super!! Maak er een leuk weekend van Joeki!!

    Kusje amanda

  • 21 Juli 2007 - 20:28

    Marella:

    Heej lieverd,

    Blij te horen dat je het zo naar je zin hebt.!Zo te horen komt mijn kadootje ook nog wel van pas.
    Ik mag maandag kwalificatie ronde spelen voor het a-toernooi.!Hoop dat het een beetje gaat lukken, en dat ik niet de baan af wordt geramd. Dat laat ik je dus nog wel weten.
    Verder heb ik me nog steeds aan onze afspraak gehouden, en sta ik nog steeds op 0.
    Ja deze keer ga je toch echt verliezen.!

    Nou nog heel veel plezier.!En laat snel weer van je horen.!

    kusje

  • 22 Juli 2007 - 09:20

    Sander:

    Yo pik,

    klinkt allemaal wel relaxt daar, wel ff een paar mooie foto's maken van alle ronaldinha's daar. Als jij daar zit hebben ze dan eigenlijk nog iets van carnaval? veel plezier daar, ben benieuwd wat voor smeuige verhalen je nog gaat typen.

    laterr S.

  • 22 Juli 2007 - 11:07

    Marco:

    Jo vriend!
    hartstikke tof man! geinig dat we je zo een beetje kunnen volgen :)
    veel plezier!
    Marco

  • 22 Juli 2007 - 17:15

    Peter:

    Hey man!!

    Egt super daarow dus!! en je hebt het surfen daar dus ook alweer opgepakt? gaaf man!! wel nut gehad dat kamp dus?!:P hey kerel heel veel plezier daarow!! en ik ga je blijven volgen;)!!

    Greetzz Peter

  • 23 Juli 2007 - 06:58

    Willem:

    Ola Joerik,
    Super verhaal.. echt tof dat je dit gewoon doet! Ik sprak je vader en moeder gister nog ff bij de verjaardag van anna, Johan en mn moerr :) ik ben iig nieuwschierig naar de rest van je verhaal en hoop snel meer te kunnen lezen...

    youre nefjoe,
    Willem

  • 23 Juli 2007 - 16:33

    Kat:

    heeey joekie....

    ik heb ff geen tijd om je hele verhaal te lezen....heb net wel beetje van bar gelezen...maar wanneer ik weer in nederland ben dan zal ik j everhalen volgen...heel veel plezier daar et die schatjes vankinderen.....

    dagdaaag jongen...

    liefs kat

  • 23 Juli 2007 - 18:45

    Koen:

    he baitola vioce gosto de pau on koe.

    vai ze fuder to kanecou eu esperoe to vai mohew akie.

    bezoe brasoe koen

  • 26 Juli 2007 - 08:08

    Lisette:

    Hey Joerik,

    Ik ben nu al onder de indruk! Wat super zeg. Ik wil je heel veel succes wensen daar en geniet ervan. Ik ben benieuwd naar de verhalen.

    Lisette

  • 26 Juli 2007 - 17:45

    Roos & Jette:

    JooooJoerik!
    We vinden het heeel jammer dat we niet op je afscheidsfeestje konden komen. Toen waren we in Noorwegen en nu nog steeds. We hadden je nog wel even willen spreken en een dikke knuffel willen geven!! De knuffel bij terugkomst wordt dus dubbel zo dik:) Ech super om te lezen dat je goed voelt en dat je geniet. We blijven je de komende maanden trouw volgen!
    Vi elsker dei!! (noors voor wij houden van je!!)
    smakzoenlebberkus Roos en Jette
    p.s. hier is het het ook heel relaxt, wel wat kouder dan bij jou waarschijnlijk:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

Mijn eerste reis

Stage Fortaleza

Recente Reisverslagen:

27 November 2007

update 2

28 Oktober 2007

update

09 Oktober 2007

Update

10 September 2007

Paradijs

20 Augustus 2007

Maandjee
Joerik

Stage Fortaleza

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 35671

Voorgaande reizen:

17 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Back to Brazil

30 Juli 2009 - 30 Juli 2010

India

18 Juli 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: