Cultuur en Natuur - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu Cultuur en Natuur - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Joerik Doeschot - WaarBenJij.nu

Cultuur en Natuur

Door: Joerik

Blijf op de hoogte en volg Joerik

05 Augustus 2011 | Brazilië, Salvador

Vrienden,
Hoewel 2 weken terug in fortaleza lang niet genoeg was ben ik tog voldaan vertrokken. Uiteindelijk heb ik nog met meer mensen van het project gesproken en ben is mijn beeld toch weer wat positiever geworden.
Een week geleden ben ik aangekomen in Salvador. De eerste hoofdstad van Brazilië. Ik had een mooi hostel in het midden van historische wijk Pelorinho. Pelorinho is de plek waar de clip they don't care about us van Michael Jackson is opgenomen. Ik had geluk want de mexicaanse) president was op bezoek en speciaal voor hem (en mij) trad de wereldberoemde drumband (uit die clip) op. Een grote stoet door de smalle straatjes gevolgd door een nog grotere groep dansende brazilianen en toeristen. Later die avond afgesloten met samba op straat samen met mensen die ik in het hostel had ontmoet. Salvador is een prachtige culturele stad. Waar ik vroeger met tegebzin door mijn ouders een kerk werd ingesleurd, bezocht ik ze nu vrijwillig en genoot er ook nog van. Het eten is hier weer anders dan in het noorden. In salvador zijn veel afrikaanse invloeden overgebleven van de slaven die hier masaal naartoe gebracht zijn. 1 avond ben ik uitgeweest met een amerikaan en twee japanese meisjes. Eentje heette Jurika en ik vond haar alleen daarom al direct de bom! Wel grappig die japanse timide. Grappiger dat dat totaal verdwijnt na paar drankjes. Een dag later heb ik Jake en Remy opnieuw ontmoet. 2 hippies waar ik 2 jaar geleden in India weken mee heb samengereist. we zijn vertrokken naar een national park en hebben twee nachten wildgekampeerd. We hadden twee keer geluk en vonden de mooiste plekjes om te slapen. Lekker back to basic. Zelf tent bouwen, kampvuurtje maken koken op vuur, douchen in de rivier heerlijk om ff weg te zijn uit de grote stad. De dag erna heb ik een tour gedaan en echt de mooiste plekken van het park gezien. Er was 1 grot met kristalhelderwater die we met een snorkel en een zaklamp ingingen. Na 1km deden we alle lampen uit. En daar dreef ik dan in het pikkedonker. Dat was echt zoo relaxed. Savond heb ik weer wat drankjes gedaan met een engels koppel die ook echt te gek waren. Om half 12 ben ik de nachtbus ingestapt terug naar salvador.

Ik zit nu op het vliegveld straks vlieg ik naar rio waar ik albert morgen ga ophalen van het vliegveld. En dan.....
I.ll let u know ;)

  • 10 Augustus 2011 - 00:05

    Jo And Maggy :

    Gaaf om weer verhalen van je te lezen, geniet van je reis! Groetjes maggy

  • 16 Augustus 2011 - 05:49

    Danielle:

    dus een band speciaal voor jou!!! haha klinkt goed man.
    en een douch in een rivier...frisser kan niet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Salvador

Joerik

Stage Fortaleza

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 35874

Voorgaande reizen:

17 Juli 2011 - 25 Augustus 2011

Back to Brazil

30 Juli 2009 - 30 Juli 2010

India

18 Juli 2007 - 17 Januari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: